OGŁOSZENIA KOMUNIKATY AKTUALNOSCI::www.synergia.librus.pl::Zapisy na r.szk.2017/18::Rodzina 500+

Praca domowa ucznia

PRACA DOMOWA UCZNIA MŁODSZEGO

Opracowanie na podst. "Mądre wychowanie" S. Rimm
Do której grupy należy moje dziecko?

  1. - dzieci, które nie mają kłopotów z odrabianiem zadania domowego
  2. - dzieci, które mają kłopotliwe nawyki:
    1. leżą na podłodze, słuchają głośnej muzyki, oglądają telewizję, podjadają smakołyki;
    2. siadają do odrobienia zadania po:   
      • Wielokrotnym przypominaniu, zachęcaniu,
      • Skrzyczeniu,
      • Zbiciu
      • Dawaniu obietnicy / szantażu "Jak odrobisz lekcje, to..."
  3. - dzieci, które odrabiają lekcje z rodzicami,
  4. - dzieci, które w ogóle nie odrabiają zadań domowych.

Czy Twoje dziecko ma kłopoty z odrabianiem zadania domowego? TAK / NIE
Jeżeli TAK, to zapoznaj się z poniższymi propozycjami:

  1. Odrabianie lekcji powinno trwać od 15 minut do 1 godz. Może odbywać się dziedzinami /tj. przedmiotami/ i z przerwami, np.   
      Czytanie Prace pisemne Zadania matematyczne
  2. Kiedy odrabiać? WYBIERZ Z DZIECKIEM ODPOWIEDNI CZAS

    • Odpoczynek po szkole Obiad Odpoczynek po obiedzie Telewizja / komputer Zabawy z rówieśnikami Odpoczynek po zabawie Telewizja/ komputer Zakupy, wyjazd do rodziny ew. odwiedziny rodziny Kolacja Telewizja / komputer Toaleta Telewizja / komputer Sen
    Jak widać dzień Ucznia jest bardzo urozmaicony...
  1. Czy My, Rodzice powinniśmy wyznaczyć czas i miejsce nauki. TAK / NIE
  2. Warto ustalić czas. Używać zegarka i starać się przetrzymywać dzieci aż do upłynięcia wcześniej uzgodnionego czasu.
  3. Przypominaj dziecku, że zegarek i ustalenie czasu są tymczasowe i mają przyzwyczaić je do samodzielnego i odpowiedzialnego dysponowania własnym czasem.
  4. Lepiej postanowić, że oglądanie telewizji będzie miało miejsce po odrobieniu lekcji.
  5. Biurko w pokoju, na którego drzwiach widnieje napis "Pracujący uczeń", to ciekawe rozwiązanie zwłaszcza gdy rodzeństwo przeszkadza.   
      BIURKO-lub inny czysty blat, (tzn. bez zbędnych rozpraszaczy) odpowiednie siedzenie, oświetlenie.
  6. Kiedy odpowiednie miejsce i czas uczenia się staną się jego nawykiem, nie będziesz musiał go upominać i zachęcać do pracy.

 

  1. Czy możesz pomóc dziecku zorganizować naukę? TAK / NIE

 

  1. Nie odrabiaj codziennie z dzieckiem zadań domowych
  2. Stosuj zasadę "odbijania piłeczki" tzn. dziecko pyta, a Ty spytaj dziecko, niech ono znajdzie rozwiązanie.
  3. Poproś żeby co najmniej 3 x przejrzało materiały zanim poprosi cię o pomoc
  4. Kiedy skończy odrabiać lekcje sprawdź i oznajmij, że dobrze wykonało swoją pracę ( jeśli są błędy, to nauczyciel je poprawi) i nadszedł czas na zabawę.

Monika Piasecka-Galej